Conversion Rate Optimization
Zelfde aantal bezoekers maar meer resultaat? Dat kan! Middels CRO technieken halen studenten meer resultaat uit uw bestaande bezoekersaantallen. Daarmee worden eveneens in één klap uw digitale marketing campagne een stuk effectiever. Voor hetzelfde geld meer resultaat of besparen op uw Ads? De keuze is aan jou.
Conversiekillers opgepast!
Heb je al een behoorlijke hoeveelheid verkeer op je website, maar blijf je hongerig naar betere resultaten? Het project van Digital Marketing Bureau Bluefingers, in samenwerking met de Associate degree E-Commerce opleiding van Hogeschool Windesheim, biedt jou de kans om door middel van Conversion Rate Optimisation (CRO) technieken, overtuigingsprincipes en doordachte call-to-actions de conversie op jouw website significant te verhogen.
Onze studenten duiken diep in de wereld van CRO door het 6B model toe te passen. Dit model richt zich op het nauwkeurig analyseren van de marketing funnel, waarbij knelpunten worden geïdentificeerd die de conversie belemmeren. Na deze analyse ontwikkelen de studenten concrete verbetervoorstellen, die vervolgens gepitcht worden aan jou. Vervolgens implementeren zij een A/B-test om de effectiviteit van deze voorstellen in de praktijk te toetsen en koppelen de resultaten terug.
Voor dit project is het van belang dat jouw website al veel verkeer en sales genereert, aangezien de CRO campagne die gelanceerd wordt binnen het tijdsbestek van enkele weken resultaat moet opleveren. De studenten experimenteren met verschillende aspecten zoals Unique Selling Points (USPs), call-to-actions, het herontwerpen van pagina’s, het toepassen van overtuigingsprincipes en het variëren van foto’s om te zien wat het beste werkt voor jouw website.
Daarnaast focussen de studenten op de implementatie van generieke User Experience (UX) standaarden. Dit zorgt ervoor dat jouw website niet alleen geoptimaliseerd wordt voor conversie, maar ook een gebruiksvriendelijke ervaring biedt aan de bezoekers.
Dit project wordt begeleid door ervaren docent-coaches, die ervoor zorgen dat de aanbevolen CRO-strategieën en -experimenten niet alleen gebaseerd zijn op de nieuwste inzichten en best practices, maar ook realistisch en uitvoerbaar zijn. Dit biedt directe voordelen voor jouw website door de conversie te verhogen, terwijl het de studenten waardevolle praktijkervaring biedt met het toepassen van effectieve CRO-technieken.
Het optimaliseren van check-outs, voorstellen van nieuwe betaalmethoden of het verbeteren van de laadsnelheid kunnen allemaal bijdragen aan jouw conversiedoel.
Door deel te nemen aan dit project investeer je in het verbeteren van de conversieprestaties van jouw website en draag je bij aan de professionele ontwikkeling van toekomstige experts in digitale marketing. Samen werken we aan het optimaliseren van jouw conversiepercentage voor een succesvollere online aanwezigheid.